Metabond
Importanța utilizării aditivilor pentru combustibil
Defecțiunile anumitor componente ale sistemului de alimentare cu combustibil și întreținerea necorespunzătoare pot provoca daune semnificative mașinii noastre. Pentru a economisi bani, este recomandat să ne concentrăm pe prevenirea problemelor.
O scurtă istorie a petrolului
Cu toții am învățat la chimie că, în procesul de rafinare a petrolului, fracționarea separă mai întâi motorina, apoi benzina și în final kerosenul. Așa a fost mult timp, până când rafinăriile europene s-au mulțumit să valorifice doar 30% din masa totală a petrolului brut sub formă de combustibil. Astăzi, însă, 60-70% din petrolul brut este transformat în combustibil prin amestecarea diverselor produse rafinate. Astfel, combustibilii sunt „asamblați” ca un joc de Lego din diferite componente rafinate din petrol. Benzina și motorina disponibile pe piață au o compoziție chimică strict reglementată.
Cauzele problemelor legate de combustibili
Pe lângă acestea, Uniunea Europeană impune adăugarea a 5-7-10 și, mai recent, chiar 15% biocombustibil în ambele tipuri de combustibil. Această adăugare are mai multe efecte negative:
- Depuneri de rășini lipicioase – Biocombustibilul are o putere calorică diferită față de combustibilii fosili, ceea ce duce la formarea de depuneri de rășini în camera de ardere, pe supapele de admisie și evacuare, pe injectoare și pe pistoane.
- Deteriorarea motorului – Motorina depozitată timp de 2-3 luni își schimbă culoarea și formează depuneri de rășini care pot duce la probleme grave în sistemul de alimentare, inclusiv defectarea injectoarelor. Deși benzina este mai puțin afectată, și ea se degradează în timp dacă este depozitată în rezervor.
- Contaminarea cu apă – Apa ajunsă în combustibil poate crea o emulsie împreună cu biocomponenta, care favorizează dezvoltarea bacteriilor. Aceste bacterii pot duce la descompunerea combustibilului, mai ales în timpul verii.
- Lipsa lubrifierii – Eliminarea sulfului din combustibilii moderni (din motive ecologice) a redus proprietățile lubrifiante ale acestora, ceea ce afectează componentele mobile ale sistemului de alimentare.
De ce există două tipuri de combustibil la benzinării?
Unul conține aditivi mai ieftini, iar celălalt are aditivi premium.
În timpul pandemiei de Covid-19, multe rafinării și-au redus activitatea, ceea ce a dus la creșterea prețului combustibilului. Ca urmare, multe benzinării au început să comande combustibil fără aditivi pentru a-l vinde mai ieftin. Drept urmare, mulți șoferi s-au confruntat cu aprinderea martorilor „Check Engine” sau „Service” pe bord.
De aceea, utilizarea regulată a aditivilor preventivi pentru combustibil este esențială pentru a evita probleme costisitoare!
Cum să prevenim reparațiile costisitoare și să ne bucurăm de o mașină fiabilă timp de mulți ani?
- Alimentați combustibil de calitate, preferabil de la stații cu rulaj mare.
- Utilizați aditivi speciali pentru combustibil, precum Metabond Megasel și Metabond Megalene, care îmbunătățesc calitatea combustibilului și curăță întregul sistem de alimentare.
- Aditivii pot dubla durata de viață a sistemului de injecție și mențin motorul curat.
Soluții pentru motoarele diesel
Pe lângă aditivii pentru combustibil, posesorii de mașini diesel ar trebui să folosească Metabond DPFCC 250ml, un aditiv metal-organic care ajută la regenerarea filtrului de particule diesel (DPF).
Aditivi pentru întreținere preventivă și remediere a problemelor
Există două tipuri principale de aditivi:
- Aditivi preventivi – Se folosesc constant pentru a menține sistemul de alimentare curat și funcțional:Metabond Megalene (pentru benzină)Metabond Megasel (pentru motorină)
- Aditivi pentru remedierea problemelor – Sunt folosiți atunci când apar probleme, cum ar fi injectoare murdare, filtrul DPF înfundat, EGR murdar etc.Metabond DETOX (Diesel Detox & Petrol Detox) este un aditiv complex care curăță întregul sistem de alimentare și nu necesită service auto – trebuie doar adăugat în rezervor!
Ce produs Metabond să folosim și când?
- Megalene și Megasel sunt pentru prevenție – nu înlocuiesc tratamentul DETOX, ci se folosesc regulat pentru a preveni problemele cauzate de calitatea combustibilului.
- Metabond DETOX este un tratament intensiv pentru curățarea completă a sistemului de combustibil. Poate fi folosit și preventiv, dar în caz de utilizare intensivă, se recomandă schimbarea uleiului de motor după tratament.
- Metabond DPFCC ajută la regenerarea eficientă a filtrului de particule DPF și previne depunerile de funingine în sistemul de evacuare.
DETOX și Megasel/Megalene pot fi utilizate împreună pentru efect maxim.
DETOX și DPFCC sunt recomandate împreună pentru motoarele diesel, deoarece își amplifică reciproc efectele pozitive.
Utilizarea aditivilor de combustibil este esențială pentru protejarea motorului și evitarea costurilor mari de reparație. Alegând produse de calitate, precum cele de la Metabond, vă asigurați că mașina dvs. funcționează în parametri optimi ani de zile!